• 1403/02/01
  • 652

کلاهبرداری کارمند بیمه با مدارک جعلی پزشکی!

کارمند یکی از شرکت های بیمه که با مدارک پزشکی جعلی از شرکت بیمه خسارت میگرفت و کلاهبرداری میکرد با همدستانش بازداشت شد.

 

به گزارش فرکانس بیمه.اواخر بهار امسال مسئول یکی از بیمه های معروف کشور با حضور در پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران با طرج شکایتی عنوان کرد شرکت بیمه اش مورد کلاهبرداری قرار گرفته.

او چنین عنوان کرد:طی مدتی برخی از مشتریان شرکت ما که از کارکنان شرکت های هواپیمایی و ادارات دیگر بودند.بستری شده یا خدمات درمانی میگرفتند و یا با مراجعه به بیمه درخواست غرامت میکردند.

با مشکوک شدن به آنها از طریق مراکز درمانی که با آنها قرارداد و همکاری داشتیم مدارک را استعلام کردیم که معلوم شد در زمان های ذکر شده در مدارک پزشکی ارائه شده چنین بیمارانی مراجعه نکرده و تحت درمان نبوده اند و مدارک ارائه شده جعلی است.

مبالغ غرامت ها هم ابتدا به حساب سه مرد غریبه واریز و سپس به حساب کارمند یکی از نمایندگی های ما منتقل شده است.

با دستور صادق گلمحمدی بازپرس شعبه جهارم دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران با آغاز تحقیقات تیمی از ماموران پلیس آگاهی برای بازداشت کارمند بیمه به محل کارش رفتند که ناپدید شده بود.در بازرسی محل برخی مهر های پزشکی و برگه های ویزیت جعلی کشف شد.

سرانجام چند هفته قبل سه مردی که مبالغ از طریق حساب آنها پولشویی شده بود بازداشت و اعتراف کردند که از اقوام متهم اصلی هستند و بابت اجاره کارت هایشان پول میگرفتند.سرکرده فراری مدام مخفیگاهش را عوض میکرد تا اینکه سرانجام رد او چند روز پیش در یکی از روستاهای استان اردبیل به دست آمد و در یک قهوه خانه بازداشت شد.

 

اعتراف مهم به شیادی های مختلف

متهم با انتقال به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران در بازجویی ها منکر جرایمش بود اما در تحقیقات بعدی اعتراف کرد و گفت: چندی قبل یکی از مشتریان بیمه نزد من آمد و با ارائه مدارک درمانی دندانپزشکی فرزندش از من خواست با دستکاری مدارک از بیمه 6 میلیون تومان غرامت بگیرم.

این کار را انجام دادم و بخشی از غرامت سهم من شد.وسوسه شدم خودم این کار را انجام دهم پس با جعل مهر های پزشکی.دندانپزشکی کلینیک ها و خلاصه مدارک درمانی به نام برخی مشتریان بیمه وانمود میکردم در مراکزی که با بیمه ما همکاری دارند تحت درمان هستند.

با این ترفند بدون اینکه خودشان متوجه شوند غرامت 3 تا 20 میلیون تومانی میگرفتم.پول هارا هم به کارت های اجاره ای اقوام واریز و بعد به حساب خودم منتقل میکردم.با لو رفتن ماجرا متواری شدم و در یکی از روستا های اردبیل قهوه خانه ای خریدم و مشغول کار شدم.

 

سرهنگ علی سلیمانی رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران در این باره به جام جم  گفت: با اعتراف متهم و سه همدستش برای آنها قرار قانونی صادر شد.

با هشدار به شرکت های بیمه درمانی از آنها میخواهیم در انتخاب کارکنان دقت لازم را داشته باشند و از سوی دیگر برای پرداخت غرامت به مدارک اکتفا نکنند و از مراکز درمانی استعلام بگیرند.

بیمه شین کلاهبرداری بیمه خسارت غرامت

تمامی حقوق محفوظ می باشد. طراحی و اجرا حسن احمدی