• 1403/01/31
  • 798

اگریگیتور بیمه چیست؟

اگریگیتور بیمه چیست؟

اگریگیتور (Aggregator) در لغت به معنای سایت یا اپلیکیشنی است که در آن محصولاتی اعم از خدمات تا کالا های گوناگون از شرکت های مختلف و یا برند هایی که باهم در رقابت هستند با قابلیت مقایسه قیمت و کیفیت آنلاین به فروش میرسند.

در ایران سایت ها و اپلیکیشن های زیادی هستند که این خدمات را ارائه میدهند و با چند کلیک ساده در آنها میتوان به محصولات و خدمات متنوع از هر شرکت یا برندی دست یافت و با محصولات دیگر مقایسه کرد.

در این میان صنعت بیمه هم بیکار نبوده و با روی کار آمدن اگریگیتور های بیمه مشتریان میتوانند هم به صورت آنلاین و غیرحضوری بیمه شوند و هم میتوانند در خود این سایت ها خدمات شرکت های مختلف بیمه را باهم مقایسه کنند و طبق شرایط خود بهترین گزینه را خریداری کنند.

کمتر از ده سال است که اگریگیتور های صنعت بیمه در سطح جهانی شروع به فعالیت کرده و به مشتریان خدمت رسانی میکنند.این وضعیت جهش صعودی بزرگی در صنعت بیمه به حساب میاید.زیرا مشتریان میتوانند خیلی راحت نرخ حق بیمه خود را از شرکت های گوناگون استعلام بگیرند.

 

به سراغ تاریخچه آغاز کار اگریگیتور های بیمه در سطح جهانی که برویم میتوان گفت اولین اگریگیتور های بیمه شروع موفقی را در کشور انگلیس داشته اند و طبق آمار با گذشت تنها یک دهه از شروع فعالیت آنها امروزه حدود 70% از بیمه های خودرو و 60% از بیمه های شخصی از طریق سایت ها و اپلیکیشن های آنلاین بیمه یا همان اگریگیتور های بیمه به فروش میرسند.

در کشور های اروپایی دیگر هم این شرکت ها رشد صعودی خوبی را ثبت کرده اند

با این حال سابقه این شرکت ها در کشور های آسیایی کمتر از اروپا بوده و رشد زیادی را تجربه نکرده اند.اما با توجه به محبوبیت صنعت بیمه در کشور های آسیایی پیشبینی میشود در سال های آینده این اگریگیتور ها به رشد قابل توجهی دست یابند.

 

امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده مردم از گوشی های هوشمند و اینترنت و همینطور روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و کانال های آنلاین باید به رشدو پیشرفت اگریگیتور های بیمه امیدوار بود.این مسئله باعث راحتی عموم مردم در خرید و ثبت بیمه و امکان انتخاب بهترین گزینه برای خرید شده است.

یکی از مزایای پیشرفت اگریگیتور ها برای مشتریان این است که باعث میشود شرکت های بزرگ بیمه برای حضور موثر و فروش بیشتر در سایتها و رقابت با سایر شرکت ها حاشیه سود را رعایت کنند و کمترین قیمت را ارائه دهند .

بیمه اگریگیتور اگریگیتور بیمه بیمه شین بیمه آنلاین خرید بیمه اگریگیتور بیمه چیست

تمامی حقوق محفوظ می باشد. طراحی و اجرا حسن احمدی